Homepage Chiropractie Doetinchem
Bel voor een afspraak 0314 - 323425 Boek hier uw online afspraak

Hoofdpijn

Vrijwel iedereen heeft wel eens met hoofdpijn te maken. Er zijn namelijk veel verschillende soorten en oorzaken. Zo kan bijvoorbeeld een simpele verkoudheid of vermoeidheid hoofdpijnklachten opwekken. Vaak is dit echter van korte duur. Ongeveer 5 tot 10% van de bevolking heeft echter last van zogenaamde chronische hoofdpijn. In het merendeel van deze mensen wordt vroeger of later een arts geraadpleegd.

De twee meest bekende vormen van chronische hoofdpijn zijn migraine en (spier)spanningshoofdpijn. Voor vele hoofdpijnpatiënten kan een chiropractor verlichting bieden door het opheffen van spierverkrampingen en bewegingsbeperkingen van kleine gewrichtjes in de nek.

Migraine is een heftige hoofdpijn die vaak gelokaliseerd is aan een kant van het hoofd (soms wisselt het van kant). Soms gaat dit gepaard met overgeven en hebben migrainepatiënten last van geluids- en/of lichtovergevoeligheid. Een aanval van migraine is vaak het best te verdragen als men zich terugtrekt in een stille, donkere kamer. Normaal functioneren is meestal niet mogelijk. Hoewel er vele “triggers” en oorzaken voor migraine bekend zijn, komen bij de meeste patiënten ervan blokkades van de kleine gewrichtjes van de nek voor. Het opheffen hiervan door een chiropractor is een bekende en veilige manier om verlichting van klachten te bieden.

(Spier)spanningshoofdpijn is een vorm van chronische hoofdpijn die ontstaat vanuit de nek. Vaak trekt de pijn langs de spieren van de nek omhoog naar de achterzijde van de schedel en/of naar het voorhoofd. Veel mensen omschrijven de pijn als het hebben van een strakke band om het hoofd. Hevigheid en frequentie van de pijn variëren nogal eens. De hoofdoorzaak van spanningshoofdpijn is spierspanning. Dit komt echter zelden alleen voor: door het aanspannen van de spieren gaan de kleine gewrichtjes van de nek vaak ook minder goed bewegen. Een chiropractor is in staat deze gewrichtsblokkades, samen met de te hoge spierspanning van de nek te verhelpen en zodoende uw hoofdpijn te verlichten.

Prima tevreden

de klachten waarvoor ik kwam zijn weg

Chiropractie Doetinchem © 2016