Online afspraak maken en beheren
Online afspraak maken en beheren
Bel voor een afspraak:
Schouderklachten

Onze schouders dragen letterlijk de last van het dagelijks leven, ze zijn onmisbaar en wanneer ze in hun functie belemmerd worden beïnvloedt dat uw dagelijks leven intens. Wanneer u gediagnosticeerd wordt met een 'slijmbeursontsteking' of 'peesontsteking' hebben ontstekingsremmers en/of injecties vaak maar een beperkt/tijdelijk effect.

Oorzaken
Binnen onze praktijk vinden wij het belangrijk dat u ondanks uw diagnose stilstaat bij het ontstaan van uw schouderklachten; voorkomen is uiteraard altijd beter dan genezen.

Schouderklachten zijn vaak het gevolg van:
-Een slechte houding en/of werkhouding
-Repetitieve activiteiten
-Overbelasting
-Een opgelopen trauma

Compenseren
Wanneer u last ondervindt door bovenstaande oorzaken gaat u vaak compenserend en afwijkend bewegen, u probeert de dagelijkse gang van zaken aan te passen en dragelijk(er) te maken. Hierdoor gaan uw gewrichten als het ware 'uit de pas' lopen, ze passen zich aan in een onnatuurlijke situatie. De spierspanning verandert hierdoor en structuren in de schouder kunnen bekneld raken of langs elkaar gaan schuren. Dit kan de oorzaak zijn van pijnklachten en zelfs ontstekingen. Wanneer u gediagnostiseerd wordt met een pees- of slijmbeursontsteking is het van belang dat u beseft dat dit het gevolg is van uw schouderproblemen, niet de oorzaak!

Behandeling door Chiropractie Doetinchem
Binnen onze praktijk ligt de focus op het behandelen van de oorzaak van uw klachten, bij schouderklachten vindt er een zorgvuldig bewegingsonderzoek plaats om zodoende de oorzaak van uw klachten vast te stellen. Hierbij wordt niet enkel naar de schouders gekeken maar ook naar de nek en de bovenrug; gebieden die een grote invloed op de schouders hebben. Met specifieke technieken kunnen wij de bewegingen van uw wervelkolom en schouders corrigeren. U krijgt hiervoor vaak ook oefeningen die deze aanpak ondersteunen. Wanneer uw schouders weer 'in de pas' lopen en uw pezen en slijmbeurzen niet langer bekneld zijn zullen uw ontstekingen vanzelf afnemen. Binnen onze praktijk vinden wij het belangrijk om verder te kijken dan uw ontsteking of pijn; we bestrijden met onze technieken de oorzaak.